Anul trecut a fost unul istoric pentru industria de automobile electrice.
În 2018, modelul Tesla Model 3, o mașină cu care Elon Musk a pariat cu toată compania, a fost cel mai vândut vehicul de lux din Statele Unite, cu vânzări de 145.846 de unități pe an.
Fiind cu mult peste vânzările următorului automobil din listă – Lexus RX, care s-a comercializat în 111.641 de unități în 2018.
Este evident că mentalitatea cumpărătorului s-a schimbat, pentru că, aceștiia nu se mai limitează doar la modele cu motoare cu combustie internă, fiind că au dispărut zilele în care automobilele electrice aveau o autonomie mică!
Cu Model 3, Tesla a fost capabil să ofere un vehicul la prețuri rezonabile (în special în cazul variantei mijlocii), atractiv și încă dotat cu caracteristici avansate.
Acest lucru nu a trecut neobservat de unul dintre cei mai cunoscuți analisti de petrol de pe Wall Street, Stephen Schork. Într-o apariție la Fox Business, Schork, care este un veteran în lumea comerțului cu mărfuri și instrumente derivate, a subliniat că apariția mașinilor electrice ar putea afecta foarte mult industria petrolieră.
„Preocuparea mea majoră acum este dezvoltarea economică. Tesla a pus pe piață 150.000 de Model 3 noi. Sunt 150.000 de mașini care nu consumă benzină. Și nu doar Tesla. Porsche, Audi și BMW toate vin cu vehicule electrice în 2019. Deci, inelasticitatea cererii pe această piață se schimbă fundamental”, a spus el.
Într-un fel, este destul de ciudat să vedem pe cineva precum Schork, care este bine cunoscut în industria petrolieră, recunoscând că inițiative precum Model 3 fac partea în tranziția către o mobilitate mai curată. Dacă este analizăm, manufacturarea de vehicule electrice de la alți producători de automobile, cum ar fi Audi, Porsche și Mercedes-Benz, sprijină totuși obiectivul principal al lui Elon Musk pentru Tesla – accelerarea tranziției a lumii către o energie sustenabilă.
Într-un fel, afirmațiile lui Schork reflectă o mare parte din perspectivele analistului Mizuho Securities, Paul Sankey, care anterior a menționat că industria petrolieră simte ceea ce poate fi descris doar ca „Efectul Tesla”. În timp ce vorbea cu CNBC, Sankey a afirmat că unele dintre provocările cu care se confruntă piața petrolului au legătură cu percepția schimbătoare a publicului față de petrol însuși.
Sursa: teslarati.com
Lasă un răspuns