Marii jucatori auto nu copiază doar mașinile Tesla, ci și strategia companiei

Vehiculele electrice fac parte din rețeaua inteligentă a energiei regenerabile. Ceea ce stă la baza acestei rețele este stocarea energiei.

Spre exemplu, panourile solare produc energie, eolienele ori generatoarele hidro, însă această energie trebuie să se stocheze, iar bateriile sunt vitale în aceasta ecuatie. Baterii au rolul de a echilibra sarciniile și  de a regla frecvențele.

Tesla a înțeles această sinergie de la începutul jocului, iar divizia Tesla Energy a început să comercializeze baterii pentru uzul casnic, rezidential si chiar industrial. Elon Musk spunând la un moment dat că afacerea Tesla în domeniul energiei poate într-o zi să fie mai mare decât afacerea cu mașinile sale!

Într-un articol recent din SingularityHub, se precizează că și alți producători auto doresc să intre pe piața de stocare a energiei. BMW a semnat recent un contract de integrare a 500 de baterii i3 în rețeaua electrică națională a Marii Britanii.

Renault dezvoltă un produs de stocare a energiei la domiciliu, bazat pe bateriile sale Zoe. Toyota și Nissan au anunțat ambele planuri de a oferi baterii pentru stocarea energiei, iar Audi este una dintre mai multe branduri care explorează posibilitățile cu proiecte pilot.

Este o mișcare naturală pentru producătorii de automobile, pentru că se vor construii multe baterii, iar acestea la un moment dat nu se vor mai putea utiliza pentru automobile.

Volkswagen a anunțat recent planurile de a investi 48 de miliarde de dolari concentrate pe tehnologia acumulatorilor în următorii câțiva ani. Dacă companiile intenționează să producă cantități mari de baterii, va trebui pur și simplu să intre pe alte piețe care necesită stocare.

Desigur, Tesla realizează acest lucru de câțiva ani. Acest trend construit de firma din California a înregistrat câteva succese cu proiecte la scară largă în Australia, iar pachetele Powerpacks devin populare pentru aplicațiile „fără priză” din întreaga lume.

Dar, în fapt, lucrurile sunt mai complexe decât comercizlizarea bateriilor pe alte segmente de piata. Vehiculele Tesla sunt văzute ca făcând parte dintr-un ecosistem de produse proiectat să funcționeze fără probleme.

Elon Musk a explicat companiei Fast Company: „Acesta este viitorul integrat. Aveți o mașină electrică, un Powerwall și un acoperiș solar”.

După cum au demonstrat Apple și Amazon, aceasta poate fi o strategie imbatabilă – dacă un client conduce un Model S și este impresionat de companie, o să fie mult mai probabil interesat să cumpere un sistem electric solar de la Tesla.

​Sursa: teslarati.com

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.