Când vine vorba de mașini electrice, unii producători au constat că abordarea de vânzare trebuie să fie diferită. Astfel, Renault a testat un showroom dedicat doar mașinilor electrice în Stockholm, iar pentru că acesta din urma a avut succes, urmează să deschidă o nouă locație în Germania doar pentru mașinile electrice.
Poate fi dificil pentru dealeri să vândă atât autoturisme electrice, cât și vehicule cu motoare termice în același punct de vânzare, deoarece punctele forte ale unuia sunt slăbiciunile celuilalt.
Dealerii de autovehicule sunt stimulați să vândă ceea ce au pe stoc, și din moment ce în mașinile din stoc sunt în mare parte propulsate cu benzină, nu depun prea multe eforturi pentru a vinde mașinile electrice.
Aceasta este motivul pentru care Tesla a decis să-și administreze singur propriile showroom-uri.
Un studiu a demonstrat că adoptarea mașinilor electrice a fost încetinită de unii dealeri de mașini, care au dezinformat cumpărătorii.
În prezent, Renault încearcă o abordare similară cu cea a lui Tesla în Europa.
La începutul acestui an, Renault a deschis un „Centrul de experiență pentru vehicule electrice Renault” în Stockholm, Suedia.
Programul a fost destul de reușit, deoarece Renault declară că a atras: „peste 14.000 de vizitatori în primele trei luni”.
Producătorul francez anunță acum că va extinde programul, punând bazele unei noi locații de acest gen – de data aceasta în Berlin, Germania.
Gilles Normand, Grupul Vehicule Electrice SVP de la Groupe Renault, a declarat:
„Din ce în ce mai mulți șoferi se interesează de vehiculele electrice, dar încă nu știu prea multe despre ele. Fiind cea mai de succes marcă europeană, obiectivul Renault este acela de a ieși și de a se întâlni cu acești clienți, de a răspunde la întrebările lor și de a le ușura trecerea, celor care decid să facă pasul către o viață electrică.”
La fel ca la sediul din Stockholm, magazinul din Berlin este situat într-o zonă cu trafic pietonal mare: centrul istoric al orașului Berlin, lângă piața Gendarmenmarkt.
Personalul din showroom va „angaja clienții și le va răspunde la întrebările frecvente despre mașinile electrice, promovând în același timp avantajele deplasării cu aceste vehicule”. Renault spune că, angajații sunt instruiți să discute despre vehiculele lor electrice, cum ar fi ZOE și Kangoo ZE, dar inclusiv, despre infrastructurile și stimulentele locale pentru vehiculele electrice.
Noul magazin este deja deschis. La fel ca cel de la Stockholm, acesta este încă un „concept”, dar Renault spune că acum că „are în vedere deschiderea magazinelor de V.E. și în alte orașe europene”.
Sursa: electrek.co
Lasă un răspuns