BMW a lansat oficial sistemul său de încărcare a mașinilor electrice fără fir.
Astfel, clienții pot comanda un BMW 530e iPerformance cu un dispozitiv montat din fabrică care poate opera cu sistemul opțional de încărcare inductivă BMW.
Opțiunea este prezentată ca fiind mai „convenabilă” decât încărcarea cu cablu, dar în realitate are o eficiență mai mică!
Iată prezentarea producătorului german a sistemului de „încărcare fără fir BMW”:
„Încărcarea fără fir BMW utilizează aceeași tehnologie de încărcare inductivă utilizată pentru alimentarea cu energie a telefoanele mobile și a periuțelor de dinți electrice, care acum se poate utiliza pentru reîncarcarea bateriilor de înaltă tensiune aflate în vehicule electrice.
Principalul avantaj este ușurința de neegalat de utilizare, deoarece șoferii nu mai trebuie să conecteze mașina lor hibrid plug-in folosind un cablu pentru reîncărcare. Așadar, imediat după ce autovehiculul a fost parcat în poziția corectă deasupra stației de încărcare inductive, urmată de o simplă apăsare a butonului Start / Stop, procesul de încărcare este inițiat. Odată ce bateria este complet încărcată, sistemul se oprește automat. ”
Stația de încărcare inductivă numită GroundPad poate fi instalată într-un garaj sau în exterior lui și se „conectează” la sistemul de încărcare al vehiculului la o distanță de aproximativ opt centimetri printr-un câmp magnetic.
Sistemul are o putere de încărcare de 3,2 kW și o „rată de eficiență de aproximativ 85%”, pe care BMW o numește „foarte eficientă”.
Sistemele de încărcare fără fir sunt fără îndoială mai convenabile decât sistemele plug-in, dar cu ce cost?
Uitați de costul sistemului, ceea ce BMW numește „foarte eficient” este cu aproximativ 5% mai puțin eficient decât majoritatea tehnologiilor de încărcare prin cablul clasic, ceea ce înseamnă că va necesita un consum cu 5% în plus a energiei electrice pentru încărcarea aceluiași vehicul.
În concluzie, confortul este costisitor, dar și un cosumator mai mare de energie!
Și pentru ce? În practică, este nevoie de 5 secunde pentru a conecta mașina electrică la priză. 5 secunde pentru 5% mai puțină eficiență nu pare o afacere bună.
Sunt sigur că BMW va vinde aceste produse clienților care nu înțeleg problema.
Iar acesta este răspunsul BMW pentru persoanele leneșe, dar o educație minimă cu privire la modul în care încărcarea cu un cablu nu este deloc greoaie, însă mult mai eficientă ar fi o opțiune mai bună – cel puțin până când tehnologia fără fir va putea elimina diferența de eficiență.
Sursa: electrek.co
Lasă un răspuns