Apple a câștigat mai mulți bani în ultimul trimestru decât a făcut Amazon de când s-a lansat

Amazon continuă să investească în strategia pe termen lung

Pe parcursul anului 2017, vânzările de smartphone-uri puternice au contribuit la creșterea profitului de 48,35 miliarde dolari pentru Apple. În primul trimestru al anului 2018, Cupertino a înregistrat o sumă de 13,8 miliarde de dolari, în comparație cu venitul net total al Amazonului, de la lansarea sa de aproximativ 9,6 miliarde de dolari.

În doar trei luni, Apple a reușit să obțină un profit mai mare decât a obținut Amazon în întreaga sa viață. Potrivit lui Warren Buffett, „Dacă te uiți la Apple, cred că câștigă aproape de două ori mai mult decât a doua companie cea mai profitabilă din Statele Unite”.

În prezent, concurentul cel mai apropiat al Apple în ceea ce privește profitul este compania mamă Google Alphabet, urmată de Samsung Electronics și Microsoft. Cu toate acestea, Alphabet conduce Samsung cu puțin și ambele profită cu puțin sub 20 de miliarde de dolari anual. Alphabet este o companie de tehnologie, care se clasează cel mai aproape de Apple din punct de vedere al profitului.

Pe lista Fortune Global 500 cu Apple, care se situează pe primul loc pentru rentabilitate, Alphabet ocupă locul 9. Numai grupurile financiare și instituțiile completează cele șapte spații între ele.

Analistul Goldman Sachs, Heath Terry, crede că „rămânem încă în stadiile incipiente ale trecerii calculului la cloud și tranziția comerțului tradițional cu amănuntul online și, în opinia noastră, piața subestimează beneficiul financiar pe termen lung al ambelor spre Amazon.“ Amazon continuă să investească bani pentru a-și îmbunătăți propria capacitate de back-end și pentru a împinge granițele în a găsi ceea ce consumatorii sunt dispuși să plătească pentru serviciile sale.

Creșterile recente în ceea ce privește prețurile Prime și extinderea în mai multe companii de hardware ar putea ajuta Amazonul să se afle într-o poziție mai bună. Pe măsură ce devine mai economic să cumperi produse de zi cu zi de pe Amazon, în loc să te deplasezi la magazin, Amazon are cu siguranță potențialul de a pune în pericol o mulțime de alte afaceri.

Pe de altă parte, Apple și-a stabilit deja baza de piață și baza de clienți. În cazul în care Apple va continua să caute să-și mărească profiturile masive, Cupertino va trebui să găsească o cale de a rezolva ultima sa problemă și anume faptul că este prea scumpă pentru consumatorul mediu.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.