Mă gândesc la ARO-ul românesc, care putea fi și astăzi în producție, la fel cum de aproape 40 de ani se fabrică clasa G de la Mercedes.
Prea multe modificări exterioare la clasa G nu au avut loc în cei 40 de ani, dar aș fi un ipocrit să nu recunosc că s-au schimbat multe, însă abia acum aș putea spune că, ajustările la caroserie și faruri sunt vizibile comparativ cu modele de acum 10 ori 20 ani! Acest lucru demonstrează că nemții sunt foarte conservatori, dar merg pe o cale sigură!
Sub capota lui Mercedes-AMG G63 găsim un motor mai mic, de 4 litri cu dublu turbocompresor și cu 8 cilindri în V. Generația anterioară avea un motor de 5,5 litri. Cu toate acestea noul motor este mai puternic cu 14 CP, adică furnizează în total 585 CP și cuplu de 850 Nm. Modelul precedent atingea 100 km/h în 5,4 secunde, cel actual este mai rapid cu aproape o secundă, adică atinge „formula” 0 – 100 km/h în 4,5 secunde.
Iar pentru a face economie, Mercedes va dezactiva 4 cilindri atunci când nu este nevoie de putere și va rula în doar 4 cilindri. Transmisia AMG Speedshift TCT 9G schimbă foarte rapid vitezele, iar sistemul de tracțiune integrală 4AMATIC oferă un raport al distribuirii puterii pe putea față/spate de 40:60, comparativ cu 50:50, cât deține modelul anterior. Acest lucru permite o agilitate și o tracțiune mai bună!
Lasă un răspuns