Am testat modelul de top Dacia Duster 2018, Prestige. În prezent are cel mai bun raport preț/ofertă.
Mai precis este un SUV 4×4 sau 4×2 uns cu toate alifiile. Însă, înainte de a vedea testele pe care le-am realizat, o să vă prezint 10 motive pentru care să achiziționați o Dacia Duster:
1. Dispune o direcție precisă, iar volanul merge extrem de ușor datorită servodirecției electrice;
2. Cel mai scump model costă 18.750 euro, iar motorizările diesel beneficiază de programul RABLA, adică de o reducere 6500 lei;
3. Are o culoare metalizată care te face remarcat pe orice șosea, o vei descoperi în showroom;
4. Parbrizul se dezgheață în cca. 2 minute iarna, iar încălzirea în scaune este foarte rapidă;
5. Toate instrumentele merg foarte ușor, iar schimbatul vitezelor este un deliciu, în cazul modelelor cu schimbător manual;
6. Modelele cu opțiunea „Keyless entry”, îți facilitează accesul în mașină imediat fără niciun efort, ușile se deschid singure când ajungi lângă ușa șoferului și se închid când părăsești mașina! Funcția este utilă, când vii de la cumpărături și nu numai;
7. Deși conduci la înălțime în Duster, totuși parbrizul îți asigură perspectiva unui autoturism sportiv. Ai mai mult spațiu interior decât îți dorești, și multe locuri pentru a depozita gadget-uri;
8. Designul scaunelor și al bordului sunt elementele care îți vor încânta ochii, dar scaunele îți vor oferi confortul de care ai nevoie pe orice drum, pentru că au fost reproiectate. Dispune opțional de încălzire în scaunele din față;
9. Ai muzica preferată tot timpul cu tine, orice Duster poate include un Radio MP3 cu Bluetooth la un preț mic, de doar 50 euro. Astfel, când vei intra în mașină, vei putea asculta muzica preferată de pe telefon, dar vei avea la dispoziție și funcția „mâini libere”, atunci când vei fi sunat sau vei suna pe cineva.
10. Ceea ce nu se spune, dar se obține! Este vorba de o reducere pe care o obțineți în showroom, așadar, o să aveți nevoie de ceva mai puțini bani decât credeți pentru achiziționarea unui Duster!
Despre noua Dacia Duster – un concurent puternic pentru producătorii de SUV-uri!
Dacia a făcut din noul Duster un concurent puternic pentru producătorii de SUV-uri. Este un SUV spațios cu scaune comode și foarte ușor de condus „chiar și de copii”. Desigur exagerez, în sensul că, copii nu au voie să conducă un autovehicul, însă, volanul noului Duster poate fi manevrat și de un copil de 6 ani fără probleme. Băiatul meu adora să învârtă volanul Duster-ului.
Interior Dacia Duster Prestige
Modelul pe care l-am testat a fost unul de top. Versiunea Prestige cuprinde aproape tot ce ți-ai dori și costă 18.750 euro. Totuși vă recomand să vă achiziționați opționalele: Keyless entry, Multiview Camera (4 camere video), scaune față cu sistem de încălzire și sistem de avertizare pentru unghiul mort.
Acestea din urmă vă vor face viața mult mai ușoară. Încălzirea din scaune este rapidă! Avertizarea pentru unghiul mort te va ajuta mult în oraș atunci când treci de pe o bandă pe alta! Cotiera de la scaunul șoferului este mică, dar eficientă. Se poate rabata la nevoie.
Plasticul din care este manufacturat bordul este unul care se apropie de cele premium și este mai de calitate, față de modelele anterioare. Volanul și schimbătorul erau îmbrăcate în piele la modelul pe care l-am testat, o piele foarte plăcută la atingere, cu siguranță intră în categoria PREMIUM! Opționale care costă suplimentar 100 euro.
Portbagajul este suficient de mare, însă versiunea cu tracțiune integrală pierde 64 litri vs. cel cu tracțiune pe o singură punte. Duster-ul cu roată de rezervă normală și 2WD are un portbagaj de 478 litri.
Pasagerul are dispoziție multe spații de stocare.
Noile scaune din Duster au fost redesenate și sunt mult mai comode. Instrumentele din bord merg foarte ușor, iar sistemul de climatizare reprezintă cireașa de pe tort. Acesta din urmă are butoane metalice care facilitează reglarea temperaturi mai ușor decât îți poți imagina.
Cum se stă pe locurile din spate?
Sistemul multimedia din Duster Prestige
Cuprinde tot ce ai nevoie, sistem de navigație, Bluetooth ca să rulezi muzica preferată de pe telefonul tău și să discuți cu prietenii tăi fără a duce telefonul la ureche. Ecranul tactil răspunde bine și are o diagonală de 17 cm.
În plus, te informează cât de economic ai condus, pentru modelele cu tracțiune 4×4. În teste, am condus agresiv, de aceea am obținut un scor 46 puncte din 100 maxime și consumul a fost de 7,9 litri în oraș.
Exterior Dacia Duster Prestige
Semnătura farurilor LED este distinctivă, iar culoarea metalizată Orange Atacama va atrage privirile feminine. Aceasta adaugă 300 euro la costul Duster-ului, însă merită. Versiunea Prestige este impunătoare și oferă un efect premium din toate unghiurile. O să mă înțelegeți când o să vedeți noul Duster într-o parcare!
Keyless Entry (funcția mâini libere) facilitează să deschidă noua Dacia Duster fără niciun efort din partea proprietarului! Doar ne apropriem de mașină și aceasta se deschide sau ne îndepărtăm și se închide. De asemenea, la închidere ne avertizează sonor și luminos! O opțiune care creează un confort aparte!
Cum s-a descurcat în teste noua Dacia Duster?
Motorul din test este de 1,5 litri dCi cu 110 CP. Motorizările diesel beneficiază în prezent de programul RABLA. Pentru un SUV, Duster-ul cântărește maxim 1387 kg, ceea ce nu e mult! Multe alte mașini compacte au această greutate.
Demarajul este bun în oraș, iar dacă am mers la deal, Duster-ul a accelerat bine și în treapta a IV-a! Volanul electric se manevrează foarte ușor și creează o dependență plăcută. Cutia de viteză manuală are șase trepte, care se schimbă mai ușor decât crezi, chiar este remarcabilă! Maneta frânei de mână ar fi putut să fie mai mică, astfel s-ar putea manipula mai precis. Testul a decurs pe o ploaie abundentă!
Ce mi-aș dori în plus de la Duster?
O motorizare electrică cu o baterie care să asigure o autonomie de 500 km și un motor cu o putere de 130 kW. Desigur, când acestea vor fi disponibile, vor exista și încărcătoare care vor putea încărca bateria Dusterului la cca. 80% din capacitate în doar 30 minute. Așadar, 30 minute de încărcare pentru cca. 350 km, e foarte bine, mai ales că după ce parcurgi 300 km, mai trebuie să iei o pauză ca și șofer. Acest viitor cred că nu este departe!
Concluzie finală
Sunt multe de spus, dar o să fiu scurt și la subiect. Duster-ul Prestige este un SUV foarte reușit, și spun asta după ce am testat multe automobile, de când am carnet și până astăzi. Prețul este accesibil, și Duster-ul Prestige cu motorizare dCi participă în programul RABLA, deci se poate achiziționa sub 18.750 euro.
Ba mai mult, în showroom-uri o să ai o surpriză plăcută la buzunar! Am doar cuvinte de laudă, însă nu trebuie să crezi ceea ce spun, mergi la un drive test și te rog să scrii mai jos propria ta experiență cu noul Duster.
Mai multe prezentări / teste video găsești pe canalul de youtube.
Lasă un răspuns