Sir Richard Charles Nicholas Branson – reputat om de afaceri international și magnat de talie mondială cu o avere estimată la 5,1 miliarde de dolari – ne prezintă câteva dintre cele mai importante ingrediente indispensabile mediului de afaceri, în baza cărora și-a construit și el averea și prestigiul.
Pune-ți angajații pe primul plan, clienții pe al doilea, și acționarii pe al treilea – a fost una din devizele în baza căreia a ajuns la poziția pe care o deține astăzi.
Branson consideră că angajații trebuie să fie pe primul loc, întrucât ei reprezintă cea mai importantă resursă a oricărui om de afaceri. Când angajații sunt tratați bine de către patron, ei sunt motivați, lucrează cu spor, pun mult suflet în ceea ce fac, și dau un randament foarte bun.
Ei contribuie enorm la imaginea companiei și sunt întotdeauna gata să sară să rezolve orice problema ar apărea. Ei interacționează permanent cu clienții și pot foarte ușor să modifice în bine sau în rău prin comportamentul și atitudinea lor imaginea companiei și calitatea produselor sale în fața clienților, în funcție de opinia pe care o au despre angajator.
Angajații reprezintă forța de lucru primară a oricărei companii, iar dacă ei beneficiază de un nivel ridicat de satisfacție personală, aceasta rezultă într-o productivitate net sporita și într-un interes mult mai înalt față de job-ul și responsabilitățile care le revin.
Din păcate, multe firme nu iau în calcul aceste aspecte, preferând să își trateze neglijent angajații, și în special pe cei aflați în posturi mai mici. Rezultatul este că acești oameni devin dezinteresați, leneși, superficiali, fapt ce dăunează destul de mult întregii producții și chiar și managerilor, iar asta duce rapid la un nivel de stagnare sau chiar de regres al întregii afaceri. Neglijența angajatorilor față de aceste aspecte se va face curând resimțită prin pierderi de diferite naturi, scăderea performanțelor generale, și anchilozarea întregului proces al muncii.
Angajații trebuie sa fie fericiți, crede cu tărie Branson, pentru că întregul mers al lucrurilor să decurgă cât mai lin și mai eficient, iar ei să dea randament maxim în tot ceea ce li se cere să facă. „Dacă vrei ca angajații tăi să lucreze cât mai bine posibil, fă-i să se simtă în firma ta cât mai bine posibil” – concluzionează domnul Branson.
Sursa: linkedin.com
Lasă un răspuns