Prescurtarea SEO ascunde in spate un proces complex de a fi numarul unu intr-un motor de cautare sau mai multe motoare de cautare. Ei bine acest proces de optimizare este unul complex si va recomand cu caldura sa cititi site-uri si forumuri din Romania specializate in SEO.
„Cuvantul cheie” in SEO este concurs. Haideti sa vedem in radurile de mai jos, de ce nu mai conteaza optimizarea SEO cand spui concurs. Spre exemplu cunoscutul site emag.ro prin decursul a mai multor concursuri cu premii substantiale a strans peste 5 milioane de adrese de e-mail. Emag.ro si-a educat atent potentialii clienti, iar astazi majoritatea dintre noi citim zilnic newsletterul de la emag.ro. Felicitari emag.ro pentru initiativa si pentru ca ne-ai educat sa folosim mai eficient casuta de e-mail!
„As putea spune” ca doar cu o investitie de 500.000 euro emag.ro si-a asigurat 5 milioane de potentiali clienti zilnic. Nu cunosc sumele, dar sa recunoastem ca emag.ro s-a dezvoltat solid si sanatos si datorita marketingului, marketingului viral – care de obicei bate orice optimizare SEO. Asadar daca maine un site oarecare si-ar premia utilizatorii cu un premiu in valoare de 100.000 euro, chiar nu ar mai conta daca isi opimizeaza sau nu site-ul web in acest sens. Pur si simplu datorita retelelor sociale, un astfel de concurs s-ar promova singur.
Evident cel care initiaza un astfel de concurs are foarte mult de castigat, la cei 100.000 euro va adauga in timp mai multe zerouri care vor fi profit. Deci orice concurs cat de mic ar fi el, ridica un site la un nivel superior, si imediat cum concursul se incheie dispare poate fara urma volumul masiv de participanti. Sigur, raman newsletterele, numele companiei, numele premiului pus in joc. Si daca este un concurs ce implica interactiune avansata din partea utilizatorului se va simti si un sentiment de munca pentru premiu, ceea ce va atrage si mai multi utilizatori care pana la urma vor fi multumiti ca au participat chiar daca au castigat doar experienta.
Despre concursuri in general
Fie ca vorbim de un concurs online sau offline, trebuie sa calculam inainte care sunt sansele noastre? Sa fim sinceri, toti ne dorim sa castigam un concurs, si chiar ne facem planuri ce facem cu banii sau cu cadoul pe care este posibil sa-l castigam, desi cel care castiga este cel care stie „sa-l atraga”, nu neaparat cel mai norocos. Norocul ti-l mai faci si cu mana ta, nu-i asa?
Dar totusi, cel care castiga cel mai mult este organizatorul. Concursurile, jocurile de noroc atrag cel mai mult. De ce? Pentru ca reprezinta un castig imens/moderat/mic, dar si imediat. Cum spuneam, care sunt sansele noastre? Si incepem sa le calculam: 1 la 100.000, 1 la 13 milioane etc. Asadar de obicei sansele noastre sunt aproape nule. Haideti sa privim invers.
1 la 100.000 = 0,00001 – nu mai vorbim de 1 la 13 milioane. Ce sa mai discutam?!? Cifrele spun totul! Dar cu toate acestea speranta este cea care ne atrage in concursuri, in jocuri de noroc etc.
In final
Orice administrator de firma ar trebui sa investeasca in dezvoltarea concursurilor si „nu in SEO”. Organizarea unui concurs, bine pus la punct, bine structurat, cu premii solide, poate si reclame TV/radio, poate atrage dupa cum am vazut si 5 milioane de oameni. Asadar ce optimizare SEO imi aduce in cateva luni 5 milioane de vizitatori unici pe site-ul meu? Raspuns: niciuna!
Sigur, am uitat sa mentionez, organizarea unui concurs online sau a unei campanii de acest gen face parte integranta din SEO. De asemenea si departamentul de marketing joaca un rol important. Dar cand spui ca oferi 100.000 euro la 100 de persoane care se inscriu la jocul/concursul tau, ce mai conteaza?!? Probabil doar sa fii credibil, ca ai rezervat acea suma de bani castigatorilor.
/a
Lasă un răspuns