NISSAN Juke este o apariție atipică pe șoselele autohtone.
Dacă mergi la o întâlnire vei fi remarcat. Este un autovehicul care iese complet din tiparele standard! Este o alternativă interesantă la mașinile obișnuite, concurând direct cu VW Polo, Hyundai i20, Mini Countryman, Peugeot 208, Ford Fiesta, Fiat Punto etc.
Spre deosebire de concurența lui, atunci când te urci în Juke, te instalezi într-un Crossover, care te poartă la înălțime! Juke are un consum ca și o mașină normală. Motoarele oferite sunt economice ajungând să consume și 3 litri extraurban pentru cele diesel.
Motorul din test a avut un consum mediu de 5,8 litri pentru consum combinat (70% din deplasare a fost în exteriorul orașului). Crossoverul Juke, este ușor având o greutate de cca. 1236 de kg, astfel, se explică consumul redus. Dar dacă îți dorești și mai multă economie, orice model pe benzină se poate converti pe GPL și atunci vei parcurge 100 km, cu aproximativ 7 – 9 litri GPL, care costă 18 – 23 lei.
NISSAN în Europa
Conform DIGI24, „NISSAN a ajuns să acapareze 4,1% din piața europeană în timp ce Toyota a scăzut cu 4%. În Germania, înmatriculările NISSAN au crescut cu 10 procente, în vreme ce Toyota a scăzut cu 7%, iar Autonews spune că de vină ar fi modele vechi de care germanii s-au cam plictisit.”
Interior Nissan Juke
NISSAN Juke se poate personaliza, așadar dacă te gândești să-l folosești pentru taxi, Juke va deveni ca un magnet pentru clienți. În față este spațios, iar în spate o persoană cu înălțimea de 175 cm poate sta comod. De altfel, scaunele sunt comode, având spătarul moale. Geamurile laterale spate sunt mici, observându-se că Nissan pune accent pe siguranța pasagerilor. Vizibilitatea în față este bună și la înălțime.
Modelul din test avea volanul îmbrăcat în piele, iar consola centrală asigură o ambiantă luxoasă fiind dintr-un plastic lucios și fin la atingere. Spațiile de depozitare sunt numeroase și la îndemână. Mi-a plăcut mult locul pentru telefon care se află lângă mufa de încărcare și lângă jack-ul audio, numai bine să asculți muzică de pe telefon și să-l încarci.
Mânerul de la ușă are dublă funcționalitate, odată că deschizi/închizi ușa și poți să depozitezi mărunt, dacă nu vrei să folosești card-ul sau bitcoin ca și modalitate de plată!
Poziția schimbătorului este mai înaltă și astfel, schimbatul vitezelor este foarte comod având curse mici și precise. În practică este o plăcere să schimbi vitezele unui Juke! Volanul are un servo extrem de ușor, iar toate pedalele funcționează foarte fin.
Modelul pe care l-am testat se poate conduce în trei moduri, care se pot selecta de la butonul D-Mode: Eco, Normal și Sport. ECO – când tot orașul pleacă spre casa în amurg, funcția Eco iți calmează spiritul, reduce consumul de carburant și te aduce în siguranță lângă cei dragi.
SPORT– dimineața când ceasul a uitat să sune și te grăbești, e bine sa apelezi la funcția SPORT. Pedala de accelerație devine mai sensibilă, acul turometrului urca rapid, motorul începe să sune nervos prin evacuare, iar direcția devine mult mai rigidă, dar ascultătoare. Și uite așa, ajungi la muncă energic, plin de viață, ca după o cafea tare.
NORMAL – în weekend, când preferi o ieșire la munte cu prietenii sau familia, funcția NORMAL te ajuta să exploatezi din plin cuplul motor. În timp ce conduci Juke-ul, acesta îți indică pe bord când să schimbi vitezele, astfel m-am trezit a 65 Km/h că am schimbat în treapta a V-a.
Cheia este una tip bricheag, mașina fiind dotată cu închidere centralizată foarte performanta asistata de sistemul N.A.T.S. Acest sistem revoluționar de siguranță N.A.T.S face ca JUKE să fie imposibil de furat. De altfel, grație acestui sistem, NISSAN se situează pe primele locuri în lume în topul mașinilor cel mai greu de furat. Iar dacă nu mai știi dacă ai închis mașina, pe consola centrala este amplasat un „lacăt” iluminat în portocaliu, care îți va indica că aceasta este închisă!
Telefonul se conectează la mașină foarte ușor prin bluetooth, astfel funcția mâini libere te va ajuta foarte mult în trafic. Pe de altă parte, prin bluetooth poți să rulezi muzica de pe telefon, astfel, nu mai ai nevoie de CD-uri sau stick-uri USB! De pe volan accesezi pilotul automat, iar la drum lung vei putea accelera și decelera doar cu ajutorul unui buton.
Reviziile la modelul pe care l-am primit pentru teste se fac la 30.000 km. Pentru modelul pe benzină ele costă aproximativ 600 lei.
Exterior Nissan Juke
Oglinzile sunt mari și îți oferă o vizibilitate bună! Cele patru blocuri de lumini, îl fac pe Juke diferit de orice automobil. Probabil dacă JUKE avea doar două blocuri de lumini ca și fratele mai mare Qashqai, atunci ar fi fost ceva obișnuit.
Însă așa este atipic, și ușor de recunoscut pe stradă. De fapt, asta și-a dorit NISSAN să nu aibă concurent! Însă, Juke se poate personaliză atât în interior cât și la exterior, iar odată personalizat va știi să atragă privirile! Alăturat găsiți poze cu un model personalizat.
Teste Nissan Juke
După cum spuneam mai sus, modelul Acenta din test are 3 moduri. Odată trecut în modul sport, pe autostradă va zbura până la 130 km/h. Deși are doar 115 CP, accelerează bine, ba mai mult de la 50 km/h până la 130 km/h poți să rămâi în treapta a IV-a. În filmul de mai jos vedeți cum accelerează lejer de la 0 la 100 km/h. În curbe destul de înguste și cu o dificultate mărită, Juke se comportă excelent și la 70 km/h.
Volanul răspunde excelent atât la viteze mici, cât și la viteze mari. Pe teren accidentat Juke-ul este comod, și se simte în lumea lui. Am avut ocazia să-l testez și pe un drum de țară. Așadar la nevoie, Crossoverul își face foarte bine datoria pe drumuri neasfaltate.
La drum lung se așează foarte bine, iar Cruise Control vine ca o mănușă. Cu ajutorul lui, de pe volan poți decelera sau accelera. De asemenea, JUKE are și limitator de viteză care te va ajuta în oraș să nu primești amenzi. Frâna de mână se acționează extrem de ușor, chiar mai ușor unele mașini premium pe care le-am testat.
Vizibilitatea pe locurile din față este diferită de alte mașini, adică parbrizul îți oferă o vedere mai lată decât în mod uzual. Semnalizatoarele de lângă capotă te vor ajuta să te ghidezi pe străzile dintre blocuri.
Portbagajul este împărțit în două compartimente și are un volum de 354 litri. Astfel, devine util când vii de la drum lung și în compartimentul de jos ai bagajele și în partea superioară poți să-ți aranjezi cumpărăturile recente.
Mi-ar fi plăcut, ca modelul din test, să aibă cameră de luat vederi pentru marșarier. Consider că este o necesitate, decât un moft atunci când vrei să ieși cu spatele sau să parchezi cu spatele. Alăturat găsiți o poza cu un model de vârf, care are 4 camere și oferă o vizibilitate în jurul mașinii de 360 de grade.
Sistemul audio prezent pe Acenta are tot ce îți dorești, USB, jack, și Bluetooth. Așadar am putut să rulez muzica direct de pe telefon prin bluetooth. Boxele au joase bune, și va satisface mulți pretențioși. Nivelul volumului și schimbatul pieselor se realizează de pe volan sau telefon la nevoie.
Consumul combinat pe care l-am obținut a fost de 5,8 litri, însă cu bagaje și 2 persoane și un copil. La stop, funcția start/stop a intrat în funcțiune și motorul s-a oprit singur, însă a pornit instantaneu când am apăsat ambreiajul.
Demarajul este foarte plăcut, de multe ori cei 115 CP i-am putut asemăna cu un autovehicul diesel de 140 CP, plecare de pe loc fiind rapidă la nevoie, iar schimbatul vitezelor este un deliciu datorită curselor scurte.
În concluzie Nissan Juke
Este o mașină în care stai la înălțime, îți conferă din start mai multă siguranță decât o mașină obișnuită care este din clasa ei. Este o mașină non-conformistă – o dovadă că Nissan a avut curajul să vină cu ceva inedit și a reușit, până acum neavând un concurent pe piață.
Este ușor de condus, are scaune cu spătare confortabile, schimbătorul de viteze este mai sus și are o cursă scurtă, ceea ce îți face plăcere să accelerezi mai repede și să schimbi vitezele. De asemenea, este confortabil să schimbi vitezele, după ce am „coborât” într-o mașină normală era incomod să schimb vitezele. În principiu, motorul de 1,2 litri cu cuplu de 190 Nm seamănă cu unul diesel, pentru că beneficiezi de cuplul maxim la turația de 2000 rpm. În 2011, încă de la început, Juke, a primit 5 stele Euro NCAP.
Suspensia îți asigură confort la drum lung, însă dacă vei lovi o groapă acesta se va simții în mașină.
Lasă un răspuns