Cu Renault ZOE economisești 5000 lei/an comparativ cu un vehicul pe benzină!

Renault Zoe este o experiență diferită de orice mașina pe benzină sau motorină. Nu credeam că o să spun așa ceva, dar iată mașina electrica îți oferă o experiență complet diferită de tot ce cunoșteai până acum.

Ce se întâmplă în lume cu mașina electrică?

În prezent la nivel mondial, pe străzile globului se plimbă cca. 500.000 de automobile electrice, cu cca. 50 % mai mult în 2014 decât în 2013. Așadar, tacit, dar sigur mașina electrică i-a locul celei pe benzină sau motorină. Mașinile electrice le-au surclasat în ultimele 40 de luni pe cele hibride, cel puțin în Europa, unde vânzările au crescut de 25 ori. Practic asistăm la un boom al mașinii electrice!

Norvegia este țara cu cea mai mare adopție a mașinilor electrice, cca. 17% dintre vehiculele norvegiene sunt electrice. Renault și Nissan sunt lideri la nivel mondial în segmentul electric, având peste 250.000 de unități vândute, care au parcurs peste 3 miliarde de km. Automobilele electrice sunt silențioase, comode, au cutie de viteză automată și sunt sportive.

Azi Renault Zoe are o autonomie de 150 km, înainte de anul 2020 mașina electrică va avea o autonomie de 300 km și pe la începutul lui 2024 va avea o autonomie de 500 km, conform Renault România. Peste 13 țari din lume au instalat stații de încărcare care acoperă total sau parțial autostrăzile! Stațiile de încărcare publice de 43kW îți vor facilita să încarci un Zoe în doar 30 minute, iar cele de 22 kW în 60 minute.

Renault electric

Interior Renault ZOE 100% electric

Când am pășit prima dată în Renault Zoe, am avut impresia că este o mașină mică. Dar nu este așa, la interior este de dimensiunea unui Clio. Este spațioasă, iar faptul că stai la înălțime asigură  confort la drum lung.

Toate comenzile merg ușor, materialele sunt premium, se observă că Renault investește din ce în ce mai mult în calitatea materialelor. Modelul pe care l-am testat avea cheie de proximitate, adică te urci în mașină, apeși butonul start/stop și ești gata de plecare.

În momentul în care ieși din vehicul, ușile se închid automat când te-ai îndepărtat la aprox. 5 metri de el. Sincer, nu am găsit nimic de reproșat!

Renault ZOE electric - suport pentru smartphone
Renault ZOE electric – suport pentru smartphone

Zoe_electric4_portbagaj Renault zoe bord

În teste Renault ZOE – ZEN

În primul rând, modelul ZEN este top-ul gamei Renault Zoe. Pe de alta parte, cu cele 3 inovații majore (frânarea cu recuperare de energie, de ultimă generație, pompa de căldură și anvelopele MICHELIN EnergyTM E-V), îi permite lui Renault ZOE să obțină cea mai ridicată autonomie din categoria sa.

Continutul nu este disponibil
Va rugam acceptati utilizarea de cookie-uri pentru a putea naviga pe site.

Scaunele sunt comode și integrează un spătar moale care absoarbe destul de mult din șocul unui demaraj agresiv, și asigură un confort pe termen îndelungat. Și da, ZOE are un demaraj agresiv până la 50 km/h, care te lipește la propriu de scaun. Atingând această viteză în doar 4 secunde! Dispune de un cuplu maxim de 220 Nm care este disponibil imediat. Puterea lui ZOE este 65 kW sau 88 CP.

Volanul se manevrează foarte ușor, chiar și un copil de 4 ani ar putea să-l rotească fără probleme. Comenzile, butoanele merg ușor. Este evident de ce? Pe parcursul proiectării modelului ZOE s-au depus peste 60 de brevete de inovații, care vizează ușurința utilizării, autonomia și conectivitatea.

Tempomatul este intuitiv și te atenționează când depășești viteza setată. Fiind o mașină cu cutie automată (având o singura viteză), la drum lung aproape că o poți conduce folosind tempomatul crescând și reducând viteza după bunul plac dintr-un buton.

Planșa de bord este simplă și ușor de folosit, iar GPS-ul de la TOMTOM îți asigură mobilitate în toată România.

Frâna lui ZOE este fenomenală. Din greșeala am apăsat mai tare pe pedală și efectiv m-am speriat cât de puternic a fost „șocul” la oprire. Așadar, cred că ZOE are cele mai bune frâne pe care le-am testat până acum și astfel, te poți baza pe ele în caz de urgență. În curbe, simți agilitatea lui ZOE, care se „lipește” de asfalt. Evident acest lucru a fost posibil pentru că, Renault a montat bateria sub podea. Spațiile vitrate sunt mai mici, spune producătorul, însă în teste vizibilitatea a fost foarte bună!

Aerul condiționat „Take Care” este cireașa de pe tort. „Take care” este inclus în cazul modelului ZEN, și posedă senzor de toxicitate, ionizator și difuzor de parfum. Într-adevăr, era mai bine să stau în mașina decât să merg afară sau în casă. Calitatea aerului pe care îl respiri se simte imediat și creează bună dispoziție!

Portbagajul este suficient de mare pentru o familie cu patru persoane, în mașină, să stă comod, iar banchetele din spate sunt mai ridicate, oferind o vizibilitate mai bună pasagerilor. Modelul testat avea senzori de parcare spate, ploaie și lumină. Parcarea cu spatele este o jucărie, nici nu trebuie să-ți întorci capul pentru că ZOE este dotata opțional cu o cameră dorsală (idee împrumutată de la fratele Nissan), dar și un sistem care te ghidează să parchezi perfect. Mai multe puteți observa în filmul alăturat.

Continutul nu este disponibil
Va rugam acceptati utilizarea de cookie-uri pentru a putea naviga pe site.

 

Ca și autonomie, Zoe asigură 100 sau 150 de km în funcție de stilul de condus și de condițiile meteo. În timpul testelor, ZOE a afișat un consum de 20KWh/100 km.

mașină electrică Zoe_electric4_stop

Calcul de rentabilitate electric vs. benzină

În prezent modelul de top costă 22.000 euro cu TVA fără. Pentru a-l încărca pe Zoe la o priză domestică, ai nevoie de un încărcător care îți scoate din buzunar 500 euro. Renault recomandă achiziția unui încărcător rezidențial, care poate fi de 7KW și funcționează la 220 V (840 euro) sau unul de 22KW care costă 858 euro. Acesta din urmă încarcă bateria în 60 de minute. în prețul lui ZOE, nu este inclusă și bateria, va trebui să o închiriezi, iar dacă estimezi că vei parcurge 20.000 km pe an atunci chiria ei este 102 euro/lună.

Dacă stai să gândești la rece, bateria lui ZOE este un consumabil și este mai bine să fie în chirie, decât să ai tu această răspundere. De ce? Pentru că, o baterie este foarte scumpă, iar atunci când se strică te poate lăsa fără mașină! Și să plătești cca. 10000 euro pentru o baterie nouă, nu-i ușor!

Așadar, costul lui ZOE pe 5 ani este de aproximativ 30.504 euro, de trei ori mai puțin ca și Tesla. Deși poate comparația nu este potrivită.

Dacă luăm în calcul prețul unui KHw de 0,57 lei cu TVA, atunci aflăm că, pentru cei 20.000 km parcurși într-un an plătim 1660 lei.

Dacă analizam un consum mediu al unui automobil pe benzină de 6 litri/100 km, pentru a parcurge 20.000 km avem nevoie de 6600 lei (la un cost de 5,5 lei/litru  benzină). Așadar cu ZOE facem o economie de 5000 lei anual! Fără să luam în calcul schimbul de ulei la mașina cu motor termic și alte consumabile care se schimbă obligatoriu la motorul termic.

În final, de abia aștept să am mașină electrică și să nu mai consum combustibili fosili!

Zoe_electric3

8 comentarii

  1. Ai uitat sa pui si chiria pe care o platesti pt baterii. Daca o adaugi la consumul de curent iti va da o suma ceva mai mare deca suma pe care o platesti pe motorina. Nu mai pun la socoteala faptul ca acest altfel de Clio este mult mai scump decat orice alta masina din gama ei dar pe motorina sau benzina. Deocamdata un automobil electric ofera doar paguba, financiar vorbind

    • Tocmai că nu am uitat. Vă rog citiți cu atenție „Calcul de rentabilitate electric vs. benzină”. Am inclus prețul chiriei bateriei în costul lui ZOE pentru o perioadă de 5 ani. Pe scurt, cu tot cu plata chiriei la baterie, se realizează o economie 5000 lei pe an.

      Din păcate suntem tentați să privim economia pe termen scurt, și confundăm chiria pentru baterie cu plata pe lună a combustibilului.

      Pe de altă parte, în viitor bateriile nu vor mai avea chirie!

      Chiar discutam cu un prieten, și este posibil ca bateriile să fie înlocuite cu condensatori de mare capacitate și astfel, greutatea bateriei să scadă de cel puțin 5 ori. Iar performanța acestei „baterii” va fi net superioară. Ideea este că nu mai durează mult.

  2. 22000E – val. masinii fara TVA / amortizabila in 5 ani ??
    600E (incarcator)

    1400E/an [70E/luna chirie baterie (aprox.70km/zi)] + 200E/10000KM/an = 1600 E/an x 5 ani = 8000 E pe 5 ani numai chirie si cost curent

    Cost pe 5 ani – 22000E + 8000E + 600E= 30600Euro / 5 ani
    Cost pe 10 ani – 22000E+16000E+1200E (sigur se strica incarcatorul in 10 ani) = 39200E

    Daca iti cumperi o masina de 10000E la fiecare 5 ani, ai avea o durata de viata dubla la aceeasi bani. Daca se termina petrolul, mergem cu metroul….
    La acest moment nu e rentabil, in plus bateriile-acumularorii nu polueaza in procesul de productie ? Sfint era pe hidrogen, dar nu se vrea dezvoltarea lor, deh… petrolul costa …
    Cind o sa ajunga la 15000E si sa o poti folosi minim 10 ani, atunci se vor vinde ca piinea calda. Pina atunci, ne multumim cu ce avem.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.