Medicland.ro – „pe sectorul serviciilor nu a fost criză”

Medicland.ro este unul dintre cele mai mari magazine online din România pe sectorul medical.

Pentru a-i sprijini pe tineri antreprenori care intenționează să deschidă un magazin online am stat de vorbă cu Oana Hăulică. Antreprenor la Medicland.ro cu experiență în vânzarea produselor medicale de aproape 20 ani și 8 ani experiență în antreprenoriat.

Dorel Puchianu: Cum ați pornit cu Medicland.ro și care a fost primul magazin virtual?

Oana Hăulică: Aparat-aerosoli.ro a fost primul magazin online cu care am început. Cu Medicland.ro am pornit dintr-o pură întâmplare, a fost un test. L-am lansat în 2012. Am primit prima comanda după o săptămână de la lansare. Atunci aveam disponibil doar un tip de produs și ulterior am extins gama de produse medicale. Ca la finalul lui 2014, clienții noștri să poată achiziționa peste 3000 de produse.

Dorel P.: Care este filozofia Medicland.ro?

Oana H.: Filozofia noastră este să fim corecți față de client și să-i oferim produse de cea mai bună calitate – testate de către specialiști.

Dorel P.: Cum gestionați „feedback-ul”?

Oana H.: Analizăm fiecare feedback negativ și îl tratăm cu cea mai mare seriozitate. Există o relației permanentă de comunicare între noi și furnizor. Astfel, găsim cele mai bune soluții pentru clientul final.

Dorel P.: Care sunt dificultățile întâlnite în mediul online și cum le-ați depășit?

Oana H.: La început, au fost probleme cu curierii, nu aveau partea de interconectare, totul se făcea manual. Le-am propus să dezvolte un modul pentru magazinele online, în special pentru platforma magento. Iar, singura părere de rău – a fost că nu am început mai repede.

Dorel P.: Cum ați simțit criza economică?

Oana H.: Pe sectorul serviciilor nu a fost criză pentru noi, dar din păcate, am avut ghinion la un portofoliu restrâns de clienți rău platnici în zona capitalei.

Dorel P.: Ce sugestii puteți să le oferiți tinerilor care încep o afacere?

Oana H.: Ambiție. Perseverență. Fler. Acestea trei atuuri sunt rețeta de succes!

Dorel P.: Care este cifra de afaceri pe care o estimați la sfârșitul acestui an?

Oana H.: Anul trecut (2014) a fost de 1,16 milioane de lei, însă anul acesta sperăm să dublăm cifra de afaceri.

Dorel P.: De ce simțiți nevoia de a deschide magazine fizice alături de cele virtuale?

Oana H.: Pur și simplu s-a cerut. Lumea vrea să vadă produsul, să-l țină în mână. Să-l testeze.

Dorel P.: Care sunt planurile dvs. de viitor?

Oana H.: Extinderea gamei de produse medicale, deschidere de showroom-uri, rețea de distribuție și dezvoltarea pe o rază de 600 km față de Oradea.

Dorel P.: Ce v-ați dori să se modifice în general în România?

Oana H.: Să existe mai multă transparență în activitățile comerciale. Atâta timp cât statul închide ochii la adaosurile comerciale „x 0000” în achizițiile publice, unde el are capacitate de a verifica fără doar și poate – nu știu când se va schimba ceva în România.

Dorel P.: A fost o plăcere să discut cu dvs. și vă doresc mult succes!

Oana H.: Vă mulțumesc!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.