De frica falimentului, RCS&RDS intra pe energie și tv general, în curând poate și pe apă curentă -:) (opinie)
În ultima vreme despre RCS & RDS presa tot lauda intenția acestora ca deja sunt un “gigant” pe piața energiei și că vor livra propriilor clienți și curent electric.
Adică pe lângă TV, internet mobil și fix, telefon mobil și fix, le vor livra clienților și curent, asta însemnând că dacă nu-ți plătești factura ți se taie și curentul-:) pe lângă televiziune, internet, telefon etc.
Cu alte cuvinte, dacă în Oradea au câștigat licitația pentru 200 de km de canalizație, adică sa ducă toate cablurile în subteran și-au zis, ia să livrăm și noi curent. Ca în gluma aceea că dacă vreau un litru de lapte, în loc să merg la magazin să-l cumpăr, mai bine îmi iau o vacă.
Evident că dacă ceva scârțâie într-o afacere, cauți sa o perfecționezi, alternativele colaterale fiind ultimele, ori la firma orădeanului discret, Zoltan Teszari, lucrurile judecate la rece nu stau chiar așa de roz.
Cu un patrimoniu fragil de circa un miliard de euro, și cu o datorie de 0,9 miliarde de euro, scadența în următoarele luni, cu pierderi pe 2013, și un incert 2014, desigur ca zvârcoleala căutării de soluții în altă parte este plauzibila, doar pentru managementul companiei, dar nu și pentru experimentații în arta depășirii riscurilor.
Aceștia din urmă s-ar concentra mult mai mult pe calitatea serviciilor și de comunicare cu clientul câștigat deja, servicii care nu sunt nici la jumătatea calitativa a celorlalți jucători de pe piața. Sau, de ce nu, poate se dorește vânzarea afacerii, așa cum de câteva luni se comentează despre dorința ORANGE sau VODAFONE de a cumpăra un operator de cablu pentru accesul la telefonie fixa și Internet fix.
Dacă la acestea mai adaugăm și un concept greșit, ca dacă ai stadion poți fi campion la fotbal, găsim cu atât mai puțin justificata intrarea pe o nișă a televiziunii generaliste, decât numai în condițiile în care s-ar lua ceva de-a gata, cum se zvonește de altfel, despre preluarea PRO TV și ACASA TV.
Probabil ca și în România se va vorbi despre monopol în audiovizual și/sau servicii complementare, cum deja în UE, autoritățile se tem de așa ceva ca și dracu’ de tămâie.
Lasă un răspuns