Bujiile franceze BERU ultraX pe care le-am testat le-am folosit aproape 30.000 km până au început sa nu mai funcționeze la capacitate maximă!
În momentul în care bujiile nu funcționează la parametrii normali, apare un fenomen deranjant atunci când lași pedala de accelerație, sau cel puțin acest fenomen l-am experimentat la autoturismul meu Volkswagen. Și anume, lăsând pedala de accelerație, mașina trepidează de fiecare dată sau pot să spun că smucește un pic, nu era foarte deranjant, dar se simțea că, ceva nu este în regulă. Ei bine, după schimbarea bujiilor acest fenomen a dispărut, și autoturismul accelerează cu cca. 5 – 10 % mai bine.
Așadar am auzi povești că unele bujii țin o viața, recunosc că bujiile noi au ținut 90.000 km. Cele pe care le-am montat acum se spune că sunt cele mai bune la ora actuală fiind marca japoneză NGK, și având o durata de viață dată de producător de 30.000 km. Prețul lor este de 23 lei/buc cu tot cu TVA. Desigur prețul poate să difere în alte orașe/magazine.
În final, dacă aveți un motor pe benzina vă recomand să schimbați bujiile atunci când atingeți durata de viață dată de producător. Nu uitați că bujiile nu au nicio garanție, fiind considerate consumabile. Știu, unele persoane vor spune, că atâta timp cât merg bujiile nu trebuie să le schimbați! Pe de altă parte, conform firmei NGK, dacă o bujie măsurată are sub 5 ohm, este în stare bună!
Dacă ați schimbat bujiile și automobilul dvs. nu merge corespunzător, vă recomand să verificați fișele și bobina de inducție, la un atelier specializat!
Totuși, respectați indicațiile date de producător, și aveți în vedere experiența prezentată în acest articol, decât să aveți parte de situații neplăcute pentru câteva bujii neschimbate la timpul lor!
Lasă un răspuns