Sanctiunile nu se opresc aici: termenul de returnare pentru un produs cumparat online va creste de la 14 zile calendaristice la 12 luni, conform OUG 34/2014. Prin acesta lege, magazinele online sunt obligate sa instiinteze consumatorii cu privire la conditiile, termenele si procedurile de exercitare a dreptului de retragere si sa puna la dispozitie utilizatorilor un formular de retragere (vezi art. 6, alin. h si art. 11, alin. 1 din OUG 34/2014).
Concret, legea romaneasca obliga magazinele online sa ii informeze pe potentialii consumatori – inca dinaintea achizitionarii produsului – asupra dreptului de a returna produsul comandat in termen de 14 zile calendaristice de la data in care clientul primeste produsul, fara ca acestia sa ofere vreo explicatie sau un motiv anume pentru retur.
Pe langa mentionarea acestui drept, magazinele trebuie sa le puna la dispozitie utilizatorilor un formular prin care acestia pot renunta la contractul comercial dintre cele doua parti si, deci, pot returna produsul. Lipsa acestui formular de pe website-urile magazinelor online poate atrage amenzi.
Astfel, daca nu scriu explicit pe site-urile lor despre acest drept, magazinele online sunt pasibile de o amenda de pana la 4.000 lei, iar perioada in care clientul poate returna produsul comandat se mareste de la 14 zile pana la 12 luni.
Foarte putine magazine online respecta legea
De 10 ani in Romania, GPeC.ro (Gala Premiilor eCommerce) auditeaza magazinele online atat din punct de vedere al criteriilor legislative, cat si din punct de vedere al bunelor practici in e-commerce, decernand premiile industriei in acest domeniu. Potrivit reprezentantilor GPeC.ro, sub 10% din magazinele online respecta noile prevederi ale OUG 34/2014.
“Criteriile de preselectie in Competitia GPeC te ajuta sa afli si sa indeplinesti principalele obligatii legale. Daca, ulterior, treci de cele peste 120 de criterii de jurizare – inseamna ca ai un magazin online cu reale sanse de succes!”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.
Lasă un răspuns