Românii preferă mai nou locuinţele cu 2 camere

Cel mai recent studiu realizat de către grupul de marketing şi cercetare de piaţă, ElQual, la solicitarea portalului DezvoltatorImobiliar.ro, arată o schimbare radicală a preferinţelor românilor care vor să-şi cumpere o locuinţă: “Se observă o sezonalitate în ceea ce priveşte alegerea tipului de locuinţă: începutul de an pare a fi potrivit pentru achiziţia de unităţi ce oferă un nivel superior de confort (3 camere+), în timp ce apartamentele cu două camere sunt alese în special în perioada de final de an”, este una dintre cele mai importante concluzii ale cercetării.

Valul 4 al studiului ImoResearch relevă că 49% dintre respondenţi ar cumpăra acum o locuinţă de 2 camere, cu 12% mai mulţi faţă de luna mai a acestui an. În comparaţie, în primăvară 45% dintre cei chestionaţi îşi doreau să devină proprietarii unui apartament de 3 camere, acum acest procent fiind de doar 34%.

Chiar dacă, faţă de luna mai, mai puţine persoane au declarat că doresc să cumpere o casă, totuşi numărul opţiunilor pentru aceste locuinţe este în continuare important: 20% dintre alegeri au fost către case.

Garsonierele şi apartamentele de 4 sau mai multe camere au strâns doar 16% din voturile celor intervievaţi, procent asemănător cu rezultatele studiului ImoResearch din luna mai.

Grupul de marketing şi cercetare de piaţă, ElQual, a realizat, la solicitarea DezvoltatorImobiliar.ro, un studiu ImoResearch al pieţei imobiliare la un târg imobiliar dinseptembrie 2014. Rezultatele cercetării au fost comparate cu cele din valul 3 al studiului ImoResearch, din mai 2014.

Alte concluzii importante ale valului 4 al studiului ImoResearch:

– românii sunt dispuşi să plătească mai puţin pentru o locuinţă; bugetul mediu se încadrează între 40.0001 euro şi 60.000 euro

– procentul respondenţilor care au suficiente fonduri pentru a-şi cumpăra o locuinţă cu cash este în continuare ridicat: unul din 3 românii ar plăti pentru o casă sau un apartament cu numerar

reputaţia zonei în care se află locuinţa, mijloacele de transport în comun şi abia apoi preţul sunt cele mai importante criterii luate în calcul de români

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.