Greu de vândut

Oricât de bun este serviciul pe care îl oferi, oricât de inovator este, dacă nu știi să-l vinzi, dacă nu știi să îi pui avantajele în prim plan o să ai vânzări slabe sau în cel mai fericit caz medii! Și te tot întrebi de ce ai vânzări slabe când produsul tău suprimă la propriu concurența? În primul rând învață să te cunoști pe tine! În al doilea rând învață să-ți cunoști produsul pe care îl vinzi și să cunoști limitele lui. Pentru că, nu poți să îi spui unui client minciuni.

Spre exemplu, eu am cumpărat o mașină. Dealerul de la reprezentanță m-a mințit cu anumite detalii, doar ca să vândă mașina. După câteva luni m-am întors la dealer pentru că vroiam un opțional în plus. Am aflat că nu se poate, aici a fost punctul în care am aflat că dealerul m-a mințit înainte să îmi vândă mașina. Pentru că, atunci când el a făcut vânzarea – mi-a spus că se poate.

Așadar, iată cum se pierde un client. Cum o firmă pierde un client din cauza unui vânzător. Dar totuși, dealerul, a știut să-mi vândă un alt opțional și mi-a acordat un discount consistent la acel opțional. Astfel, mi-am recăpătat încrederea în dealer. Deci dacă, greșim în fața unui client trebuie să avem pregătit un cadou (BONUS) pe care să-l putem oferii, altfel îl pierdem definitiv și poate irecuperabil.

Vânzările sunt realizate de oameni, nu de roboți și aici totul devine foarte complicat!

Dacă vindeți un serviciu, sau un produs, trebuie să-l cunoașteți foarte bine înainte de a-l vinde. Clienții nemulțumiți vă aduc pierderi, clienții mulțumiți vă mai aduc maxim un client nou. Faptul că un client va plătit un serviciu, nu înseamnă că l-ați câștigat! Clientul așteptă să vă ocupați de el, să îi arătați, să-l învățați. La unii clienți este suficient să le răspunzi pe email sau pe facebook. La alții, trebuie să le răspunzi prin telefon, prin teamviewer – trebuie să le arăți. Trebuie să demonstrezi că ești alături de ei. Trebuie să fii cu ei și la început și ulterior când au nevoie. La început clientul o să fie foarte insistent, însă după ce va învăța de la tine, va înțelege tainele produsului/serviciului, te va recomanda.

Dar nu îți imagina că te va recomanda imediat. Ci va testa produsul/serviciul, te va testat pe tine, va dura mai mult timp. Abia când va fi sigur că serviciul pe care l-a ales sau produsul este bun, abia atunci îți va face o recomandare. Dar asta durează, mult. Și în acest timp trebuie să-l servești impecabil pe client, dacă vei scârțâi este posibil să-l pierzi pe client. Așadar ai grije de client, așa cum ai grije de tot ce îți este ție drag. Clientul este ca o pisică dulce pe care trebuie să o îngrijești cu atenție, altfel te va zgâria foarte rău! Atât de rău încât îți va face zile cu multă beznă!

Ce credeți, cum fac eu la testatinromania.ro cu un produs?

La fel, cumpăr un produs, îl testez de nenumărate ori, și când sunt sigur că este bun scriu despre el. Sincer nu-mi place să scriu despre produse slabe, deși trebuie să vă informez când un produs este de slabă calitate, ca să nu îl cumpărați și ulterior să vă enervați. Este bine să te documentezi despre un produs/serviciu înainte să-l cumperi!

Ce facem cu clientul după ce plătește serviciul sau produsul nostru?

După ce clientul plătește serviciul nostru sau produsul nostru, ar trebui să-l contactăm și să-l întrebăm cum i se pare! Dacă sunt obiecții să le notăm, și să le analizăm împreună cu colegii, și ulterior să îi dăm o soluție favorabilă lui. Dacă nu știe să folosească serviciul/produsul, trebuie să-i arătăm cum se folosește.

Dacă vrea minuni de la noi, trebuie să-l aducem pe client pe drumul bun, drumul nostru, să-i spunem că la noi se poate așa… Să nu îi răspundem că nu se poate, nimănui nu îi place să i se spună NU! Uită această negație și gândește pozitiv!

Azi, nu mai este suficient să vinzi, și să te bucuri că ai vândut! Azi, trebuie să ții cont de părerea clienților și să îmbunătățești în permanență produsul tău!

Nu toți potențialii clienți sunt clienții tai! Nu-ți pierde timpul cu cei care se cred clienți tăi!

Atenție sunt potențiali clienți care pur și simplu sunt doar curioși să vadă produsul tău, trebuie să-i descoperi, și când i-ai descoperit, încearcă să nu lungești vorba pentru că doar îți vor pierde timpul tău prețios și energia ta. Deci curioșii, nu sunt clienții tăi, unii potențiali clienți – din nou, nu sunt clienții tăi. Obișnuiește-te nu toți sunt clienții tăi! Trebuie să-i descoperi și să nu îți pierzi timpul cu ei. Clienții care sunt foarte cârcotași, nu sunt clienții tăi, întotdeauna o să găsească ceva la produsul/serviciul tău ce nu le convine și nu o să cumpere! Vorba multă sărăcia omului, un clișeu, așa-i? Deci trebuie să faci bine distincția între cei care vorbesc mult și devin clienți și cei care vorbesc mult degeaba!

Clientul este în prim plan. Clientul este „piesa” de la afacerea („business”) care o învârte! Fără clienți orice afacere este timp pierdut inutil. Fără vânzări ești mort în orice afacere.

Și mai este ceva foarte esențial, dacă nu te îndrăgostești de produsul pe care îl vinzi, atunci într-un timp scurt o să te desparți de el! Deci, fără o mică scânteie, fără o puțină pasiune, fără acestea nu vinzi. Iar dacă nu vinzi ești ușor de înlocuit. Dacă vinzi, în schimb, și o faci foarte bine, și ridici firma în care lucrezi, crede-mă devi cea mai importantă piesă din firmă. Vânzările sunt cele mai importante, într-o firmă, nimic altceva nu contează așa de mult! Vânzare, vinde, convinge și iar vinde.

Vânzarea se perfectează, nu există o vânzare la fel cu alta, cum nu există doi oameni identici! Perfectează-te în permanență și vei reuși. Concurența ta nu doarme, dar trezește-o în fiecare dimineață!

Șeful tău vrea bani, nu laude și nici scuze! Într-o afacere nu există scuze, există probleme și soluții. Fii tu soluția la vânzări și vei ajunge să fii respectat și recompensat financiar. Dacă nu se întâmplă acest lucru când aduci cele mai mari vânzări, știi ce ai de făcut, cauți o altă ușă (o firmă care o să aprecieze valorile tale, dedicația ta)! Iar după ce te-a pierdut, abia atunci o să realizeze fostul tău șef ce a pierdut! Vânzările sunt vitale, așa cum este vital ca inima ta să bată, fără acea bătaie, orice firma, oricât de puternică este, moare!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.