Discutând la telefon cu potențiali clienți pentru publicitate în mediul online, am cunoscut un domn care vinde produse în mediul „offline”, clasic și care consideră că, Internetul nu este interesant pentru domeniul lui. Vânzarea produselor a început de acolo, „de pe stradă” și încă va mai trăi mulți ani de acum înainte.
Online-ul în schimb, a îmbunătățit calitatea serviciilor, dar și a produselor, mai repede decât a făcut-o „offline-ul”. Trebuie să recunosc că, acum „online-ul” aduce vânzări în canalul clasic, dar și scenariile sunt invers, vezi ceva la un magazin de la colțul străzii și după aceea îți comanzi online acel ceva.
Dar, haideți să vedem ce frică are domnul cu care am vorbit. El vinde un produs, pentru care trebuie să ai un nivel de educație mai ridicat pentru a-l înțelege și achiziționa. Dacă îl „guști”, atunci numai acel produs o să-l cumperi! Dar, ce aud: „sigur, 10 oameni care au testat produsul meu vor scrie pe Internet o opinie obiectivă și unul care nu a înțeles ce să cumpere, achiziționând greșit, o să scrie o opinie subiectivă și o să strice prestația produsului”.
Deci, pe Internet găsim numeroase păreri pro și contra despre produse (sau servicii), întotdeauna va fi așa, unii dintre noi ne lăsăm educați, alții nu și atunci apar diferențe. Într-adevăr, trebuie să știm care sunt clienții noștri, dar și să înțelegem că, Internetul promovează libertatea de exprimare. Dacă cuiva nu îi place cum scriu și scrie acest lucru pe blogul lui, nu pot să-l opresc sau să șterg ce a scris. Este dreptul lui să aibă o părere, dar Internetul are avantaje și dezavantaje! Însă, în 2015 să afirmi din umbră unui calculator online, că îți este frică de Internet – este o nebuloasă pe care trebuie să o ignorăm.
Dacă azi ignorăm Internetul, Internetul ne va ignora pe noi! Ziarele au murit, suntem într-o eră în care comunicarea este cheia succesului, iar o știre poate face înconjurul lumii în doar câteva ore. Ceea ce în era „analogului” era imposibil. Așadar azi, nu mai ignorați posibilul!
Lasă un răspuns