Cautind cu infrigurare si tenacitate in stinga si in dreapta, ambitionindu-ma din rasputeri si rascolind internetul cu susul in jos, am reusit intr-un final sa dau de doua texturi mai noi pentru acest vechi shooter pe care stii cit de mult il apreciez din descrierea pe care i-am facut-o in thread-ul cu Radeonul meu in teste. Spre bucuria mea, ambele texturi modificau intreg jocul, sau mai bine zis mare parte din el, nu doar o arma sau un anumit personaj. Dezamagirea mea, pe de alta parte, a constat in faptul ca nici una dintre cele doua texturi nu era completa, adica nu "acoperea" intreg jocul, ba mai mult, n-as fi putut spune care imi place mai mult si nici nu le puteam folosi pe amindoua in acelasi timp. Totusi, norocul mi-a suris si am izbutit sa gasesc aceasta ultima textura, creata (conform autorului ei) in august 2013, care - conform descrierii care o insoteste - cuprinde toate elementele din precedentele texturi gasite si downloadate de mine si inca citeva elemente noi. Dupa cum se observa in poze, diferenta intre jocul cu texturile proprii (adica cele originale) si jocul cu aceste superbe texturi noi - create la rezolutie superioara - e cit se poate de limpede si de vizibila, calitatea grafica superioara oferita de noile texturi fiind evidenta si deosebit de reusita. Acest "HD Texture Pack" contine toate modificarile si imbunatatirile ce existau in celelalte doua, plus inca citeva mici adaugiri. Din pacate nu acopera tot jocul, am detectat citeva elemente ce nu au fost refacute... Insusi autorul texturii a afirmat ca nu e completa, insa e totusi o schimbare cit de cit importanta. Majora - as zice eu! Singurul lucru care nu mi-a placut a fost faptul ca aceasta noua textura modifica si marea majoritate a sunetelor din joc, plus schimba dialogurile din cutscenes (in-game movies) din engleza in germana, insa am rezolvat rapid problema stergindu-le pur si simplu din textura, astfel ca in lipsa lor jocul foloseste sunetele originale.
Textura e aici:
www.moddb.com/downloads/return-to-wolfensteinsi se poate folosi in doua feluri:
1) se pune textura in folderul "Main" al jocului si se porneste jocul. Daca din meniu caracterele cu care sint scrise optiunile "Play", "Load Game", "Options" si celelalte sint schimbate, inseamna ca textura a fost recunoscuta si va functiona in joc.
2) se creeaza un dosar in folderul jocului (NU in folderul "Main") care poate avea orice nume, se pune acolo textura, apoi se porneste jocul, se intra la "Options", se da click pe "Mods" si se selecteaza de acolo, avind numele dosarului.
Fiind insa prea fascinat de textura in sine si dorind mult sa incerc si eu, la rindul meu, sa imbunatatesc ceva daca pot, am folosit Photoshop-ul si am efectuat urmatoarele:
1) Am schimbat culoarea "pachetelor medicale" din verde in albastru, deoarece mi se pare ca le sade mai bine asa. Combinatia de verde cu rosu nu mi s-a parut prea reprezentativa pentru ceea ce ar trebui sa inspire "sentiment medical", ci mai degraba albastru cu rosu. Am incercat, desigur, sa le fac si albe, pentru a fi cit mai aproape de culorile tipic sanitare din viata reala - si am reusit fara probleme, insa mi-a placut prea mult albastrul, asa ca le-am lasat in final albastre.
2) Am reprelucrat arma "Tesla", nefiind prea satisfacut de combinatia de culori aleasa de catre autorul texturii.
3) Am colorat aruncatorul de flacari in Cyan, fiind satul de eterna culoare gri metalizat inchis.
4) Am refacut dinamita.
5) Am refacut covoarele, colorindu-le in verde.
6) Am schimbat culoarea gresiei din maro in verde, iar ulterior in albastru.
7) Am refacut zapada in stagiul "Norway", deoarece autorul texturii a inlocuit-o cu un alb mai frumos, e drept, insa am considerat ca albastrul inghetat e mai realist.
Din pacate, n-am reusit sa schimb prea mult cutitul, am incercat in fel si chip sa-l inlocuiesc cu cutitul lui Rambo, dar n-am reusit...
Asa ca l-am facut mai alb, eu zic ca arata totusi mai bine asa
In textura propriu-zisa, armele au fost prelucrate si ele, nu doar peretii, dalele de piatra, zidurile si alte elemente ce tin de decor, insa desi mi-au placut mult versiunile noi, am incercat si eu sa vad daca nu pot personaliza si mai mult - adica si mai pe placul meu - aceasta deosebita textura.
Deocamdata sint inca la inceput cu aceste modificari personale si mai exista citeva schimbari pe care planuiesc sa le incerc. Ramine de vazut daca voi reusi sau nu in incercarile mele, deoarece nu sint mapper sau modder si cu atit mai putin inginer software sau programator profesionist. In acest thread/topic am vrut in primul rind sa anunt - pentru fanii acestui vechi shooter si pentru oricine altcineva care ar fi interesat - existenta acestei formidabile texturi, care efectiv iti da sentimentul ca joci un joc din 2005 sau 2006, nu din 2001. Unde mai pui ca rata de cadre/secunda a ramas identica cu cea care exista inainte de a pune textura, FRAPS-ul indicind tot 91 fps in marea majoritate a locatiilor, la rezolutia de 1024x768 si cu toate efectele pe maxim, inclusiv anisotropicul. Ceea ce nu face decit sa ma bucure si mai mult, deoarece ma temeam ca aceste noi texturi - fiind create in 2013 - vor solicita prea puternic placa video si vor face ca jocul sa sacadeze, insa spre marea si fericita mea surpriza nu s-a intimplat asa! Inseamna ca aceasta textura solicita probabil mai degraba memoria sistemului (ramii), nu placa grafica. Asadar, e foarte posibil ca si cei ce poseda un calculator mai vechi/slab sa o poata utiliza fara probleme si sa profite de feelingul pe care jocul il ofera acum. Singura deosebire din punct de vedere tehnic a fost timpul de loading la misiuni, deoarece cu textura noua dureaza ceva mai mult decit inainte pina sa se incarce o harta, dar nu e o diferenta enorma, ci doar de vreo 6 sau 7 secunde, dupa aproximarea mea. Atita bai sa fie!
PS: sa nu mai spun si ca functioneaza cu toate hartile (single player maps) pe care le-am downloadat, exceptind rarele cazuri in care autorul unei harti a inlocuit deja anumite texturi.